De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ULT Field 7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Stefan1972 20-05-2024

Sony ULT FIELD 7, topper

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Deze bluetooth speaker nu ongeveer 3 weken in bezit.
Het eerste wat mij opviel, is het formaat, deze viel kleiner dan in eerste instantie gedacht, maar hierdoor handzamer, al is het geen box die ik snel mee zou nemen naar het strand, hiervoor zou ik een speaker gebruiken die in een tas past.
Het ingebruik nemen van deze speaker werkt zeer eenvoudig, ondanks dat er alleen een quickstart beschrijving bij zit. Wat wel belangrijk is, installeer de app music center op je mobiel, hier kan je allerlei instellingen aanpassen naar wens, waaronder een equalizer, dit zorgt dat de box naar jouw smaak in te stellen is. daarnaast beschikt deze box led verlichting, ook deze is instelbaar, wat helaas niet kan in de licht intensiteit, de licht opbrengst had van mij feller gemogen.
Maar dit gezegd hebbende, wat een goed geluid produceerd deze box, echt top.
De box is op 2 manieren te plaatsen, wat verder geen invloed heeft op het geluid, hij kan als toren rechtop te plaatsen maar ook liggend.
Deze Sony ULT FIELD 7 is hiermee echt een top speaker, ik heb er meerdere in huis gehad, maar deze voldoet aan alle verwachtingen, er had alleen nog een draagriem als accesoire bijgeleverd mogen worden, waardoor hij nog makkelijker mee te nemen is.
Mocht je gitaar spelen, een electrische gitaar is aan te sluiten, dit heb ik niet uitgeprobeerd.
De Accu gaat meer dan een volledige dag mee, dus dit is meer dan lang genoeg.
Een mooie optie is dat de speaker te koppelen is aan meerdere boxen.
Zeker een aanrader ook kijkend naar de prijs.

Pluspunten

• Accu duur
  • Multi inzetbaar
  • Top geluid
  • vele instelmogelijkheden
  • Verlichting brengt sfeer

Minpunten

• Geen draagriem
  • Wat aan de grote kant
  • Instelmogelijkheden alleen via een app

peterkoster112 16-05-2024

Hoogwaardige kwaliteit box. Materiaal en geluid zijn top

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Deze Sony ULT Field 7 heb ik mogen testen in de afgelopen weken. Daar ben ik heel erg blij mee, want het is een hele fijne box met hele goede kwaliteit muziek. De bas is erg diep, ook zonder ULT is de box al heel sterk. Dat vond ik voor binnen wat te hard, maar voor buiten is dit echt heel fijn. De bas was voor binnen niet uit te schakelen of minder in te stellen. Harder kan wel. De ULT-knop zorgt ervoor dat de ULT Power Sound Features aan staan. Dit kan op de box, maar ook in de app van Sony. Je kan hiermee de kwaliteit van het geluid op diverse manieren aanpassen. Hier zijn heel veel mogelijkheden in te stellen op het gebied van geluid. ULT1 geeft een hele diepe/sterke bas. ULT2 geeft net wat meer kracht, waardoor het geluid wat voller klinkt.

Naast het geluid is ook het licht aan te passen. Je kan de gekleurde lichten in de box via de app bedienen, maar ook via de box zelf. De lampen knipperen op de muziek mee. Erg leuk effect in een wat donkere omgeving.

De box is een serieus apparaat. Het is draagbaarheid, maar het is niet even mee te nemen in je tas. Daarvoor is deze box te fors. Dit is meer een box voor scholen/verenigingen om te gebruiken bij (sport)evenementen. Er kan optioneel ook een microfoon aangesloten worden, maar ook is het te gebruiken om een instrument op aan te sluiten. Dit heb ik niet kunnen testen. Het formaat vind ik in combinatie met het geluid dat eruit komt een knap staaltje werk van Sony. Er komt echt heel goed geluid uit de box. Je kan het geluid duidelijk maken over een groot veld, ook spraak is duidelijk te verstaan op een terrein, zo groot als een voetbalveld. Mogelijk is groter ook mogelijk, maar dat heb ik niet getest.

De box is heel snel te koppelen aan de telefoon. Ik gebruik het bekende telefoonmerk met een appel en die is binnen 1 minuut gekoppeld aan de telefoon.

De box is ook lang te gebruiken op één accucyclus. Ik heb de box een behoorlijk aantal uren in gebruik en de accu is nog niet leeg. De fabrikant geeft 30 uur op en ik heb het idee dat dit goed klopt.

Deze Sony ULT Field 7 vind ik echt een topproduct. Het is een flinke investering, maar je koopt dan een product van hoge kwaliteit.

Pluspunten

• diepe bas
  • veel mogelijkheden om accessoires te koppelen
  • hoogwaardig product (stevig materiaal)
  • hoogwaardig kwaliteit geluid

Minpunten

• bas is niet te minderen, wel harder

Mike 15-05-2024

Fantastisch klinkende party box

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Product komt keurig verpakt binnen en wordt geleverd met stroom stekker en beknopte handleiding.
Eenmaal uitgepakt verschijnt een fraaie speaker. Rechtop staand blijft de speaker goed staan, ook op gladder en oneven ondergrond, door de rubberen bekleding aan beide kanten. Neerleggen kan wel, maar door de ronde vorm heeft ie dan uiteraard wel de neiging weg te rollen. Is eenvoudig te reinigen met een vochtig doekje, maar volgens mij kun je hem ook afspuiten onder de tuinslang (nog niet geprobeerd).

Er zit nog een aansluiting voor een microfoon/gitaar op en dit volume is apart te regelen. Leuk voor karaoke avonden. Tevens nog een knopje voor aan/uit zetten van de led verlichting (uitzetten scheelt aanzienlijk in accu tijd). Verbinden gaat eenvoudig met Bluetooth en dan kan het feestje beginnen. Het geluid is goed en met de drie verschillende standen eenvoudig naar smaak aan te passen. The ultra bass optie versterkt de bass aanzienlijk en zorgt dat je ook bij minder volume al de bas voelt. Druk je nogmaals op de ultra bass knop dan wordt de algehele sound nog voller. Ik vind hem echt geweldig klinken. De accu gaat zeker 20-30 uur mee en dat is voldoende voor een lange avond, een gezellig feestje of een dagje strand.

Enige opmerking is dat ik een draagband mis om hem over je schouder te hangen en daarvoor ook geen ophangpunten zijn. Hoewel hij goede handgrepen heeft is hij met zijn ruim 6kg geen lichte jongen en had om hem meer portable te maken graag een draagband gezien, maar dit is maar een klein punt van aandacht.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Waterdicht

Minpunten

• Geen draagband

Engel 14-05-2024

Aanrader voor festivals en feestjes

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Pluspunten:

- Het design van de SONY ULT 7 speaker is eigentijds en modern, wat het een aantrekkelijke toevoeging maakt aan elke ruimte.
- De constructie van de speaker voelt solide en duurzaam aan, waardoor het geschikt is voor langdurig gebruik.
- Met een indrukwekkend lange batterijduur en snelle oplaadtijd is deze speaker bijzonder handig voor mensen die veel onderweg zijn.
- Het geluid is krachtig en meeslepend, perfect voor festivals en feestjes.
- De diepe bass voegt een extra dimensie toe aan de luisterervaring en zorgt voor een vol geluid.

Minpunten:

- Voor sommige gebruikers kan de bass soms te overheersend zijn, vooral bij het afspelen van zachtere achtergrondmuziek.
- Het verschil in volume tussen verschillende niveaus kan voor sommigen als storend worden ervaren, vooral bij het fijn afstemmen van het geluid.

Over het algemeen: een aanrader. Ten opzichte van mijn "oude" vergelijkbare portable speaker van dit formaat is het aanzienlijk beter.

Pluspunten

• Diepe bass
  • Gaat lang mee en laadt snel op

Minpunten

• Bass is vrij overheersend
  • Fijn afstemmen geluid op laag volume lastig

Anne-Marie 14-05-2024

Hoge kwaliteit speaker

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Dit product heb ik mogen testen. Het is een vrij grote speaker waar evt. hard en goed geluid uitkomt, toch is hij goed te verplaatsen en makkelijk in gebruik.

Binnen enkele seconden was mijn telefoon verbonden en kon ik muziek afspelen. Deze speaker kan je helemaal naar wens aanpassen met gebruik van de app of via de speaker zelf. Tot slot ben ik erg te spreken over de accuduur. Je kan hem makkelijk een dag meenemen zonder op te laden. Het is al met al een hoge kwaliteit speaker die wat mij betreft je geld waard is!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Licht gewicht
  • Accuduur
  • Draadloos

Reijer 13-05-2024

Mooi apparaat!

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Wij hebben dit product de afgelopen weken mogen testen en hij beviel goed! Het geluid is erg goed en via een app is er een equalizer om deze eventueel nog te finetunen. Ook zit er een ULT knop op waarmee je uit twee verschillende Bass opties kiest. Dit is op zich een goede toevoeging als je, om wat voor reden dan ook, snel een switch moet/wil maken.

Ook is hij handig te vervoeren met de handvatten die aan beide kanten mooi zijn verwerkt in het design. Alleen was hij eerlijk gezegd iets groter dan ik had verwacht, maar dat is mijn eigen fout. met zijn accu van 30 uur (zonder de verlichting) hebben we hem ook niet hoeven op te laden tijdens een weekendje weg.

Pluspunten

• Geluid
  • Equalizer

Minpunten

• Verlichting voegt niet heel veel toe

j***********@g******** 13-05-2024

Top apparaat

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Ik heb de Sony ULT Field 7 een aantal weken mogen testen en het is erg goed bevallen. In de eerste plaats natuurlijk vanwege het geluid; dat is echt goed. Binnenshuis is het meer dan genoeg maar vooral ook buitenshuis tijdens een BBQ feestje (waarvoor ik deze juist uitgekozen heb) is het meer dan voldoende. Zeker met de ULT buttons is het snel wat krachtiger/warmer te zetten en heeft het ook een volle krachtige bas. Daarnaast kun je met de Sony Music Center app ook je eigen voorkeuren inregelen. Gaat allemaal erg makkelijk en werkt prima. Niet dat je de app persé nodig hebt maar is wel makkelijk. Qua formaat past het allemaal prima en is het ook makkelijk mee te nemen en te dragen; de open grepen maken het erg prettig. Het kan ook tegen een stootje want is kwalitatief hoogwaardig. De accu gaat ook lang mee. Zelfs na de melding van 20% gaat het nog uren mee.
Zijn er ook nadelen; eigenlijk niet maar in mijn ogen wellicht paar kleine verbeterpuntjes. Als je het klepje opent van de oplader/aansluitpunten vanaf de voorkant van het apparaat staat de tekst op zijn kop (moet je dus het apparaat draaien om te kunnen lezen). Geen echt probleem dus.
Conclusie; top apparaat, goed geluid, handig in gebruik en goede kwaliteit.

Pluspunten

• Geluid
  • Formaat/gewicht
  • Kwaliteit

Vera 11-05-2024

Geweldige box!

Wat een geweldige box!!
De box komt in een stevige verpakking aan en is hierin goed beschermd, ook uitpakken is makkelijk.
Je kan de box makkelijk verplaatsen doordat er grote openingen die aan de zijkanten van de box zitten, ook het gewicht is prima te tillen voor zo'n grote box (51 x 22 cm en ongeveer 6 kilo).
Verbinding maken was zo gebeurd, bluetooth word gelijk herkend, zelfs bij apparaten waar ik eerder slecht verbinding mee kon krijgen was dit voor deze Sony geen probleem. Je kunt 2 verbindingen per keer maken super handig.
Er zit een app bij die je kunt downloaden (music center), hierop kun je alle informatie over de box vinden (accu, geluid, verbindingen, enz.)
De accu gaat erg lang mee, in de beschrijving staat 30 uur, bij ons leek dit nog langer, maar dit ligt natuurlijk ook aan de instellingen. Je kunt bijvoorbeeld het licht aan of uit zetten aan de zijkanten van de box deze danst in verschillende kleuren mee tijdens de muziek, maar ook het volume zal hierin zeker een rol spelen. Het opladen is zo gebeurd, 15 minuten laden en je kan weer 4 uur muziek luisteren!
Je kunt er ook nog een microfoon op aansluiten, echt een aanrader voor een gezellige karaoke avond of gebruik hem als versterker voor je gitaar, want ook hiervoor is een aansluiting.
Dan het geluid, wat een verschil met de vorige box. De ULT functie is waanzinnig, bij de eerste druk op de ULT-knop krijg je een heel warm, helder geluid met een hele goede bas. Druk je nog een keer op de knop dan lijkt het wel of je bij een concert staat, de hele ruimte wordt gevuld met geluid en een nog sterkere bas. In de beschrijving staat dat je de box zowel liggend als staand kunt gebruiken, maar dit is bij de ULT functie niet het geval, dan is liggend toch echt mooier omdat je de bas dan beter hoort.

Ik heb dit product mogen testen en vind hem helemaal geweldig, ik heb niet echt negatieve punten kunnen ontdekken, als ik er dan 1 moet noemen is het dat je alleen in de app kunt zien hoe vol de accu nog is en niet op de box zelf.

Pluspunten

• Geluid
  • Draagbaarheid
  • Bluetooth verbinding
  • Vele mogelijkheden
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• alleen info via de app

haxquiz 07-05-2024

Ongekende krachtige Bass tot in de botten!

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Betreed de wereld van geluid met de Sony ULT Field 7 en laat je meeslepen door een audio-avontuur als geen ander! Met zijn ULT-knop, die de bas een ongekende krachtige diepte geeft, wordt elke luistersessie een ware belevenis. Of mijn kinderen nu hun favoriete nummers afspelen tijdens een feestje of tijdens het opruimen, deze speaker brengt de muziek tot leven met een energie die je voelt tot in je botten. Het is niet alleen een luidspreker; het is een bron van pure vreugde en vermaak. Een absolute must-have voor muziekliefhebbers van alle leeftijden!

Pluspunten

• kraakhelder geluid
  • zeer diepe en krachtige bass
  • 30H accu duur, hoe dat maar eens vol!

Minpunten

• Nu wil iedereen mijn speaker hebben

agesalverda 06-05-2024

Draagbare speaker met verrassend bass geluid

Geschreven voor: Sony ULT Field 7

Ik heb de Sony ULT Field 7 mogen testen en ben wel te spreken over deze Speaker. Het eerste wat opvalt is het formaat. Staand is de speaker ca. 50 cm hoog en daar schrok toch wel even van. Het is niet een speaker die je de hele dag met je meeneemt. Maar als je hem meeneemt naar het strand, tuin, camping etc is het prima te doen. Er staat dan tenminste een speaker. Het gewicht vind ik wel meevallen. De speaker is goed te tillen/dragen. Aan beide zijden heb je twee mogelijkheden om de speaker met één hand op te pakken en het voelt ook stevig aan. Natuurlijk kan de speaker ook "plat" staan. Ook zo staat de speaker stevig met het bedieninggedeelte bovenop.
Het geluid van de Sony ULT Field 7 vind ik zeer goed voor een draagbare speaker. Ik heb allerlei soorten muziek (van klassiek tot techno) geluisterd en heb daar volop van kunnen genieten. Middels een knop op de speaker kan je extra bass toevoegen. In de eerste "ULT" stand hoor je wat meer bass maar de rest van de muziek klinkt dan toch van dat er wat mist. In de tweede "ULT" stand krijg je nog meer bass en wordt de rest van het geluid ook wat voller. Ook bij het kijken van films vind ik de normale en de 2e ULT stand het meest tot hun recht komen.
Kortom ben je op zoek naar een draagbare speaker die je niet de hele dag rondsjouwt maar wel wil genieten van een lekker stukje muziek om te genieten of een feestje te bouwen dan is deze Sony ULT Field 7 zeker een aanrader.

Pluspunten

• Aansluitmogelijkheden
  • Batterijduur
  • Goed geluid, ook met bass
  • Eenvoudige bediening
  • Vormgeving

Minpunten

• App werkt wat traag
  • ULT-knop speaker geeft eerst melodie bij indrukken
  • Formaat